středa 12. července 2017

Proč jsem se rozhodla pro Olomouc?

Tak mě napadlo, že bych si mohla hodit konečně na papír (myšleno na blog) nějaké to krátké povídání o tom, proč jsem si nakonec vybrala ze dvou moravských a jedné české fakulty všeobecného lékařství právě tu, která se nachází přímo v centru úrodné Hané.

Je zvláštní, že v podstatě celý gympl jsem se chtěla dostat hlavně do Brna. Prostě jsem všude viděla jen Brno, Brno a nic jiného. Vlastně ani teď nejsem schopná vysvětlit nějaký relevantní důvod, proč jsem tam tak moc chtěla. Možná proto, že když už jsem někam cestovala, bylo to spíše do Brna nebo přes Brno než například přes Olomouc, nebo možná proto, že mě velmi ovlivnila Nadšená. A v neposlední řadě to možná bylo taky proto, že hodně lidí z mého okolí, co se dostali na medicínu, šli právě do Brna. Nicméně co vím přesně, byl moment, kdy jsem začala pochybovat o tom, jestli opravdu chci tak moc do Brna.

V září minulého roku jsem se byla podívat na dni otevřených dveří na Kampusu v Brně, který pořádali přímo studenti. Byla to zajímavá akce, protože se jí účastnily všechny fakulty na Masarykově univerzitě a protože to bylo prostě asi jiné, než když den otevřených dveří pořádá v lednu škola sama. Pokud si dobře vzpomínám, museli jsme se na tuto akci přihlásit a vybrat si čas, kdy přijedeme, protože zájemců bylo opravdu hodně. Nevím jak jiné školy, ale naše škola nám na tento den poskytla volno, takže někteří spolužáci se stihli podívat i na jiné fakulty. Akce probíhala tak, že jsme nejdříve měli přednášku, povídání, nevím, jak to napsat, přímo od zástupců školy. Posléze si nás studenti rozdělili na skupinky a provedli nás po škole. Člověk se tak podíval do učeben, laboratoří, dokonce jsme měli možnost si vyzkoušet první pomoc. Mně se takhle akce moc líbila, všechno bylo suprově zorganizované, všichni byli milí, ale mně tak nějak pomalu došlo, že to asi nebude pro mě to pravé ořechové. Prostě takový to, když dáte na první dojem. Zase nedokážu asi úplně přesně vysvětlit proč mi to tak přišlo, protože Kampus je úžasný, nový, moderní, nemocnice je hned u školy, je tam skvělé nákupní centrum, dopravní dostupnost a všechno. Ale asi mě děsil ten celý komplex, tou svou velikostí a nějak jsem se tam moc nezorientovala. Asi teď zním jako nějaká stará babička, když říkám, že je to tam moc velké :-D. Ale prostě mi to tak v ten daný moment přišlo, že bych se tam nejspíš necítila z tohoto důvodu úplně nejlíp.
     


                                            Zdroj: https://foto.turistika.cz/foto/r/700/11885/90916/img-0381-2-.jpg

No a pak pokračoval podzim a pak zima, kdy se strašák maturita a uzavírání přihlášek blížily. Ve škole nás v našich seminářích z maturitních předmětů drtili, za což jsem byla pak opravdu hodně vděčná, ale zároveň se taky finišovaly známky a věděla jsem, že musím zatnout zuby, vydržet a moc se nerozptylovat. Nicméně i přesto ve mně pořád hlodala myšlenka, že pokud mi to vyjde a budu mít možnost výběru, bude mojí primární volbou Olomouc. Nakonec jsem si ale nechala finální rozhodnutí, až na den otevřených dveří, který se konal 21. ledna.

Když jsem přijela do Olomouce, fakulta a celé město bylo ještě pod sněhem. Nakonec jsem vše našla snadno a po vstupu do nové přístavby a občerstvení se dole v bufetu (to byla první vlaštovka, že by se mi tam mohlo líbit :-D) jsem prošla do původní budovy a našla prakticky hned Velkou posluchárnu, ve které se měl odehrávat hlavní program. Moc se mi líbila velikost fakulty, že není extrémně velká, a tak jsem se tam hned zorientovala. Poté nás čekal hlavní program, který pan děkan zahájil slovy: "Mente et corde." To se mi hrozně líbilo :-). Pak jsme si vyslechli informace o letošním přijímacím řízení a na závěr byl čas na dotazy. Po skončení programu jsem si prošla fakultu, např. laboratoře, ale hlavně mě zaujal anatomický ústav v podzemí svými preparáty. Hrozně mě to fascinovalo jsem zvědavá jestli mi to vydrží i za půl roku :-D). Po prohlídce jsem školu opustila, prošla si okolí fakulty a město. Je zvláštní, že doposud když jsem byla v Olomouci, mě to nikdy tak neuchvátilo jako právě v ten den. Když jsem pak přijela domů, měla jsem jasno, že pokud mi vyjde Olomouc, půjdu tam.

                                         Zdroj:http://g.denik.cz/43/62/teoreticke-ustavy-28113_galerie-980.jpg

Pokud bych měla nějak ve zkratce shrnout můj výběr, proč jsem si vybrala právě Olomouc, bylo by to protože:

je to menší škola
není až tak daleko
je v areálu Fakultní nemocnice
má hezké prostory (stará i nová část)
Olomouc je krásné a starobylé město
je tam hodně pěkných knihkupectví
vše je dobře dostupné MHD nebo i pěšky
je to extrémně studentské město - ceny nejsou až tak vysoké
je tam hodně míst ke sportování jsem zvědavá, jestli zase začnu 

Teď už mi nezbývá nic jiného než doufat, že mě mé rozhodnutí a první dojem nezklame a budu zde spokojená stejně tak jako spousta dalších studentů :-).

Medička

2 komentáře: