pondělí 10. července 2017

Medicína vs. veterina

V dnešním článku Vám napíšu srovnání medicíny vs. veteriny.

Medicína pro mě byla na gymplu top obor, na který jsem chtěla na 100%, ale protože člověk nikdy neví, jestli se dostane tam, kam chce, přemýšlela jsem nad náhradním oborem, který by mě v případě neúspěchu bavil. Protože mě ve škole bavily kromě člověka paraziti a všemožné breberky. Takže nakonec nebylo divu, že jsem se rozhodla dát si jako záchranu obor Veterinární hygiena a ekologie na Veterinární a farmaceutické univerzitě Brno.

Zde se vám pokusím sesmolit plusy a minusy tohoto oboru:

+ máte titul MVDr.
+ pohybujete se ve veterinárním prostředí
+ můžete pracovat na veterinární správě
+ můžete pracovat na hygieně potravin (masný průmysl atd.)
+ můžete pracovat v laboratoři
+ můžete se věnovat také výzkumu, příp. být ve farmaceutickém průmyslu

- titul MVDr. - jste bráni jako veterináři 
- délka studia je 6 let - jedno z nejdelších
- vysoká pravděpodobnost, že budete v jiném oboru (chci hygienu potravin, skončím jako veterinář)
- na fakultě se studentům říká paštikáři (neptejte se mě proč :-D)

Podle mě měl tento obor uplatnění hlavně dříve, kdy bylo hodně velkochovů.

A nyní se pustím do porovnání mé vysněné medicíny. Jaké jsou tedy plusy a minusy tohoto oboru z pohledu začínajícího naivního prváčka?

+ po škole máte jistotu, že budete mít místo
+ máte jistotu, že jednou budete mít slušný plat
+ medicína je širokospektrální, každý si vybere obor, který ho zajímá
+ nejste vázáni na zaměstnavatele (pohraniční nemocnice - náborové příspěvky)
+ můžete pracovat nebo jet na stáž do zahraničí - lidské tělo je všude stejné
+ pohybujete se ve zdravotnictví
+ po atestacích můžete mít svou vlastní ordinaci - jste svým vlastním pánem
+ můžete být ve výzkumu

- délka studia je 6 let - jedno z nejdelších
- náročné studium
- velká zodpovědnost
- atestace
- přesčasy
- služby v nemocnici
- za začátku nižší plat

To je z mého srovnání asi vše. Doufám, že tento článek pomůže, a pokud máte jiný názor, komentujte :-).

Medička


2 komentáře:

  1. Ahoj, dala jsem si přihlášky na medicínu a pak na klasické veterinární lékařství a veterinární hygienu. Stačí mi k těm veterinárním oborům klasická příprava na medicínu skrz přípravu na medické přijímačky nebo je potřeba i něco víc? Díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, bohužel moc neporadím, přijímačky jsem tam nepsala. Každopádně si myslím, že by to přibližně stačit mělo. Tady jsem našla nějaké informace ohledně toho, na co se více zaměřit: http://fvl.vfu.cz/pro-uchazece/magistersky-studijni-program/tematicke-okruhy-otazek-chemie-biologie.pdf . Snad to pomůže a držím palce ;-)

      Vymazat