pondělí 5. srpna 2019

Učebnice do druháku - souhrn

Léto pomalu utíká, a tak se na Burze učebnic začínají hromadit inzeráty na koupi materiálů do druháku. Protože jsem si sama minulý rok nakoupila dost knížek, které jsem pak ani nevyužila (a protože jsem ten seznam učebnic taky slíbila :-P), rozhodla jsem se sem napsat, co se vyplatí si do druháku koupit. Berte to samozřejmě s rezervou, co sedlo mě, totiž nemusí sednout Vám ;-).



HISTOLOGIE A EMBRYOLOGIE 2:


Přehled histologie člověka v obrazech I., II. díl - Václav Lichnovský, Jiří Malínský, Zdeňka Michalíková

Předpokládám, že je většina má už z letního semestru v prváku. Průběžné testy ve druháku vycházely převážně z těchto skript ;-). Jako jediný zdroj na zkoušku je nedoporučuji (ale dá se s nimi zkouška udělat, když nevyjde test, tak ústní ano). Dají se koupit nové ve Zbrojnici ;-).


Histologie - Lüllman-Rauch Renate

Hodně lidí se z ní učilo, některé testové otázky u zkoušky byly koncipovány přímo z ní.


Junqueirovy základy histologie - Anthony L. Mescher

Ptali jsme se do evaluací z čeho se na zkoušku učit a prý z této učebnice, proto bych Vám ji opravdu doporučila. Vím o pár spolužácích a spolužačkách, kteří se učili jenom zní a všichni zvládli zkoušku hned napoprvé.


Memorix histologie - R. Hudák, J. Balko, Z. Tonar, I. Varga

Učila jsem se z něj jen otázku kmenové buňky, jinak nic. Někteří se z něj učili na ústní zkoušku. 


Přehled embryologie člověka v obrazech - Jiří Malínský, Václav Lichnovský

Skripta využitelná na průběžné testy (hlavně obrázky) a dá se s nimi udělat i zkouška (i když jako jediný zdroj bych je zase nedoporučovala, protože tam nejsou např. vývojové vady). Už se nevydávají, takže je potřeba je od někoho koupit nebo si je vytisknout z pdf.


Langmanova lékařská embryologie - T.W. Sadler

Ke zkoušce doporučuju.



BIOCHEMIE 2:

Prezentace z přednášek

Měla jsem koupeného Ledvinu a Barevný atlas biochemie, upřímně to bylo k ničemu. Ústav chce přesně to, co je v přednáškách, takže nekupujte nic a radši si vytiskněte jejich prezentace z Moodlu. Některá témata jako třeba nukleotidy vlastně ani nějak zpracovaná nejsou, takže se vyplatí si informace doplnit z Wikiskript ;-).


Praktikum lékařské chemie a biochemie - Svatava Dvořáčková a kolektiv

Předpokládám, že většina ho má už z prváku ;-). Dá se koupit ve Zbrojnici.



FYZIOLOGIE:

Přednášky

Jsou základ, jak na průběžné testy, tak ke zkoušce, kde se ptají podle nich. CNS jsem se učila jenom z přednášek ;-). Jsou na Moodlu ;-).


Vypracované otázky

Vytiskněte si ty delší, nevýhodou je, že některé věci neodpovídají tomu, co chtějí u zkoušky, takže budete muset dohledávat :/ (přednášky, Kittnar atd.). K sehnání od starších ;-).


Lékařská fyziologie - Otomar Kittnar a kolektiv

Některé otázky jsem se učila jen podle něj, jednu jsem si dokonce vytáhla u zkoušky a stačilo to ;-).


Lékařská fyziologie - Stanislav Trojan a kolektiv

Prý to samé co Kittnar, jen více informačně obsáhlý. Neučila jsem z něj, takže neporadím. Nedá se už koupit nový.


Atlas fyziologie člověka - Stefan Silbernagl, Agamemnon Despopoulos

Ta knížka se dost doporučuje, ale mně teda nesedla. Nepoužila jsem ji vůbec.




ZÁKLADNÍ VÝKONY VE ZDRAVOTNICTVÍ:


Prezentace 

Tady stačí zase prezentace z Moodlu.




LÉKAŘSKÁ PSYCHOLOGIE:


Vypracované otázky

Kolují mezi studenty a bohatě stačí ;-).




KLINICKÁ PROPEDEUTIKA 1:


Interní propedeutika - Miloš Táborský a kolektiv

Zkouška je koncipována přesně podle této knihy, problémem je, že už za nás byl dost problém ji sehnat :-/. Ale je někde dostupná i v pdf ;-).




MIKROBIOLOGIE 1:


Praktická cvičení z lékařské mikrobiologie I - Dagmar Koukalová a kolektiv

Na druháckou mikru naprosto dostačující. Votavu je potřeba mít až do třeťáku. Dají se koupit ve Zbrojnici ;-).



Žádné komentáře:

Okomentovat