sobota 14. července 2018

Učebnice do prváku - souhrn

ANATOMIE:

Anatomie 1, 2, 3 - Radomír Čihák

Čihák je v Olomouci absolutní nutností, vycházejí z něj u zkouškového testu i u samotné ústní zkoušky. Je proto dobré se z něj naučit co nejvíce věcí.

Memorix anatomie - Radovan Hudák, David Kachlík a kolektiv

Tahle knížka je úžasná k opakování, ale jako hlavní studijní literaturu ji nedoporučuji. Sama jsem si ho kupovala až někdy v říjnu, když jsem zoufale potřebovala nějaký přehledný zdroj, ze kterého bych se mohla učit nervy. Dá se stáhnout i v pdf ;-).

Základy anatomie. 4a. Centrální nervový systém - Miloš Grim, Rastislav Druga

Využila jsem je až v letním semestru. když jsem se odmítla učit CNS z Čiháka. Nevýhodou je, že některé informace jsou zde až zbytečně nahuštěné, některých je zase málo. To si prostě nevybereš ;-).

Minimum CNS ke zkoušce

Jedná se o drobná skriptíčka cca o 93 stránkách. Doporučuji je spíše na první čtení a potom přejít na Čiháka, Základy anatomie 4a nebo Memorix. Určitě bych je nevyužívala jako hlavní zdroj ke zkoušce. Opět se dají stáhnout v pdf ;-).

Netterův anatomický atlas člověka

Podle mě absolutní jednička. Pomáhá k pochopení topografických vztahů, na kterých se vyžívají ve zkouškovém testu. Určitě si ho pořiďte nebo stáhněte v pdf ;-).

Sobottův atlas anatomie člověka - nepoužívala jsem, myslím, že Netter je více než dostačující

Atlas anatomie člověka I.,II.,III. - R. D. Sinělnikov - opět jsem z těchto knih nevyužila nic, protože Radomír :D

Anatomie s topografií a klinickými aplikacemi I.,II.,III. - Pavel Petrovický - ani tady vás nepotěším, vlastně nevím, jestli se někdo z této knihy učil

Feneisův obrazový slovník anatomie - tuhle knihu jsem sice měla, ale neučila jsem se z ní vůbec nic, je lepší si rovnou pořídit Memorix anatomie


LÉKAŘSKÁ CHEMIE:

Základy lékařské chemie pro studenty všeobecného lékařství - Jana Franková, Martin Modrianský, Jiří Vrba

Skripta už se nevydávají, ale jsou dostupná na courseware. Pokud si je nechceš tisknout, dají se sehnat od starších na Burze medicínských knih UPOL na FB ;-).

Příklady z lékařské chemie a biochemie - Svatava Dvořáčková, Jaroslav Vičar, Daniela Walterová

Tuhle knížku budeš potřebovat na cvičení a na opakovaní před průběžnými testy. Dá se koupit v knihkupectví ve Zbrojnici (tramvajová zastávka Náměstí Republiky) ;-).


BIOLOGIE:

V biologii si vystačíš s materiály dostupnými na courseware (prezentace, skripta). Hlavně NEPOŘIZUJ  Albertse, je to zbytečné!


LÉKAŘSKÁ BIOFYZIKA, BIOMETRIE A VÝPOČETNÍ TECHNIKA:

V tomto předmětu si taky vystačíš s tím, co Ti dá fakulta na net, ať už se jedná o cvika nebo test ze statistiky. Pokud budeš chtít poslat vypracované otázky ke zkoušce, napiš mi na mail ;-).


HISTOLOGIE A EMBRYOLOGIE 1:

S histologií se potkáš až (nebo už?) v letním semestru.

Přehled histologie člověka v obrazech I., II. díl - Václav Lichnovský, Jiří Malínský, Zdeňka Michalíková

Tohle Ti na start úplně stačí, stejně budeš mít plnou hlavu anči ;-). Dají se stáhnout v pdf, a dokonce je v průběhu semestru znovu vydali. Takže se určitě podívej do Zbrojnice ;-).

Histologie - Lüllman-Rauch Renate

Neměla jsem ji, budu si ji pořizovat až teď do druháku. Podle mě je v prváku zbytečná.


BIOCHEMIE 1:

Chemie klapka podruhé. Tentokrát v letním semestru.

Praktikum lékařské chemie a biochemie - Svatava Dvořáčková a kolektiv

Opět se dá sehnat ve Zbrojnici nebo na Burze medicínských knih UPOL ;-).


PRVNÍ POMOC:

Není potřeba nic kupovat :-).


ETICKÉ ZÁKLADY KOMUNIKACE PRO ODBORNOU PRAXI:

Prezentace z courseware :-D.


ANGLIČTINA:

Glosáře a vše potřebné k cvičení najdeš na courseware :-). Není potřeba kupovat učebnici, ani nic dalšího ;-).


LATINA A LÉKAŘSKÁ TERMINOLOGIE:

Latinská lékařská terminologie - Nečas, Schánělová, Čebišová

Skripta lze vytisknut z netu nebo koupit od starších. Případně učebnice (v podstatě to samé jako skripta) je k sehnání ve Zbrojnici.


             

Žádné komentáře:

Okomentovat